Hoofdstuk #4: Roest, kokerbalken

De kokerbalken zaten er ook zeker aan te komen. Het is altijd maar de vraag tot hoe ver de roest is doorgedrongen.

Links en recht waren ze beide even ver heen. In de kokerbalken liep de roest helaas door tot in de binnenste kokerbalken en de vloer. Eerst het rotte staal eruit. Plaats maken voor vers hard staal.

Tijdens het verwijderen van de rotte kokerbalk tot de ontdekking gekomen dat er al eens eerder gelast is aan de kokerbalken. Aangezien de auto 7 jaar buiten heeft gestaan ook een nestje tegengekomen van waarschijnlijk muizen. Allemaal geen probleem maar wel onverwachts.

De kokerbalken heb ik besteld bij easycarparts.nl, fabrikant Van Wezel. Prima pasvorm.
De andere plaatdelen heb ik bij een lokale ijzerhandel gekocht. Meestal hebben ze bij dit soort bedrijven wel een afval stukje liggen wat groot genoeg is. Scheelt weer in prijs!

Nu had ik de keuze om de volledige kokerbalken te vervangen of alleen de rotte delen.
Gezien de vorm van de kokerbalk leek het mij het makkelijkste om te gaan voor alleen de rotte delen. Zodoende hoeven de deuren niet gedemonteerd te worden.

Voordat de kokerbalken vervangen kunnen worden, moet eerst de vloer en de binnenste kokerbalken in orde zijn. Hier komt de uiteindelijke kokerbalk tegenaan.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten